DIGITAL ART - Solar Eclipse


Category: Digital Art - Original Art - Painting
Time: ca. 42 hours
Drawing Tools:Photoshop CS5, Wacom Intuos 4L
Size:-
Reference(s) used ?:yes


This artwork was created for the second stage of the German competition "Artist of the Year".
These points were predefined: Challenge #2 Topic: Gijinka; with background

As Gijinka (= humanised object) I chose the moon and the sun combined as a (partial) solar eclipse for myself.




I was even able to set up a new record with this artwork in terms of drawing time.
More than 40 hours spread over one month - I can't believe it :'D

I have to confess that I really had quite some trouble fleshing out the motif, because I rarely draw men and especially kisses at that.

A break would be very much appreciated right now :'D.


Finally, a detailed view:




Follow on Bloglovin

10 comments:

  1. Das sieht wiedermal sehr toll aus.
    Ich bewundere deine Arbeit.
    Vor allem die von Hannibal haben es mir sehr angetan. ;)
    Alles liebe
    Michelle

    ReplyDelete
  2. woooow, mal wieder richtig gut geworden (:

    ReplyDelete
  3. Wow das ist richtig gut! Wirklich perfekt :o Die Farben sind toll und das Motiv, auch, richtig klasse :)

    ReplyDelete
  4. Wie gesagt, ich bin ja ganz begeistert was alles möglich ist - da bin ich in meinem Wissen einfach echt beschränkt. Ich bin ja schon froh wenn ich meine Bilder normal bearbeiten kann^^
    Die vielen Stunden haben sich gelohnt :)

    Liebste Grüße, Ann-Cathérine

    P.S. Hier geht's noch zu meinem Gewinnspiel <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi vielen Dank für deinen Kommentar und die extra Mühe, Catherine :)
      Wie gesagt, alles eine Sache der Übung und Gewohnheit ;).
      (Das werde ich mir einmal anschauen ;))

      Delete
  5. Wow....
    Du hast voll das Talent zu malen. Ich finde das Bild ist Wundervoll geworden! Und du bist erst 19 Jahre alt ?!? ;)
    Lg Tamara von http://thelovecats2.blogspot.de/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vielen Dank, Tamara :). (Und ja, zumindest noch für dieses ganze Jahr ;))

      Delete